Friday, July 8, 2011

Cermin Ajaib

Etong's Me and Mirror Contest.

Photobucket

assalamualaikum... hai, readers. :) . anda pernah bergambar depan cermin tak? Saya pernah, dan saya sangat suka bergambar depan cermin. Lagi besar cermin tuh, lagi best..!

Saya suka bergambar di hadapan cermin kerana saya rasa saya sangat cantik...!
ok, tak... saya tak cantik.
pernah tak anda rasa macam nih, "eh, kenapa la muka aku tak macam Juliana Evans ke, Julia Zigler ke, comel macam Hana Tajima ke...or siapa-siapa lah...
pernah tak?

saya mengaku saya pernah. siapa pernah tolong angguk-anggukkan kepala.

Sebenarnya kita nih, adalah golongan yang tak bersyukur. Dah bagi muka elok-elok ada hidung, ada mata ada mulut, nak pulak muka macam orang tuh macam orang nih. Orang tuh pun ada hidung ada mata ada telinga jugak. Cukup.

Cuba tengok cermin, sebenarnya wajah kita yang Allah bagi nih, sangat lah tak ternilai harganya.
Bila kita tengok muka kita nih, eh macam mana nak tengok muka kita..? melalui cerminlah,kan..:) ok, bila kita di hadapan cermin, dapatlah kita lihat wajah kita sendiri.
apa yang saya terfikir ialah, eh.. aku ada mata, ada hidung, ada telinga. semua cukup.
lagi satu, eh muka aku ada iras-iras mama la.. eh, hidung ada sikit macam abah la...
and other people also said the same things about my face.. a little bit from my mom and a little bit from my father.
here, i start to be so thankful to the Mighty Allah, yang dah kurniakan saya wajah yang macam nih. Wajah yang ada wajah abah dan mama dan jugak iras-iras adik-adik.. lagi la bernilai,kan. daripada nak muka macam Paris Hilton, macam Michael Jackson, eh diorang tuh siapa nak muka macam diorang..

what i wanna tell here is that, melalui cermin, persepsi terhadap wajah saya sendiri telah berubah. dan saya lebih menghargai wajah saya.
walaupun hidung nih selalu berkilat lepas jawab soalan susah..
walaupun muka nih selalu berminyak sampai boleh goreng pisang.. (macam iklan.. :)
walaupun muka nih kadang-kadang naik pimples degil dan gedik.
saya tak kisah, dan rasa bertuah ada wajah macam nih. walaupun tak cantik, ini adalah yang terbaik yang Allah bagi untuk saya.
thanks cermin kerana sedarkan saya, and i love you.
:)

so kawan-kawan, jom kita hargai wajah kita. biarlah orang nak cakap kita tak cantik, tak menarik, tak tertarik, tak da boom... biar...
asalkan kita ada wajah yang sempurna dan kita bersyukur.

and this is the way i love my face in the mirror. :)
bergambar di hadapan cermin.



Photobucket
saya dan kamera di hadapan cermin begitu sinonim. :D

Photobucket
kerut hidung bergambar bersama dua model baju raya...:D

Photobucket
nak senget-senget pulak..!

Photobucket
mama pun join bergambar depan cermin.. :D

Photobucket
saya dan mama saya. :D


dah lebih-lebih pulak..nak masuk contest, terlebih bersyarah pulak..he3...
saya nak menang, kalau itu rezeki saya, kalau dah bukan jodoh, nak buat macam mana,kan..:)

saya tagged Aisyah and Mimie Nadhira untuk join contest ini..
korang yanga lain kalau nak join jugak, sila klik banner contest di atas, anda akan di bawa terbang ke blog contest tersebut.
papai.

oh ya, i love my family, i love myself. i love taking pictures of me in the mirror. :D
p/s: dari hati <3

mastura atiqah dah habes membebel.. thanks sudi baca. :)

No comments:

Post a Comment