Wednesday, March 21, 2012

Fluctuating Iman..


Photobucket

Assalamualaikum...

Turun naik.. ke kiri ke kanan.
Itu lah keadaan iman dalam diri ini.
Iman boleh turun naik.

Boleh bertambah, alhamdulillah.
Berkurang, nauzubillah.

Cara yang terbaik dalam memiliki iman yang baik ialah ..
ISTIQAMAH.

Penyesalan datang setelah ada rasa berdosa.
Kadang-kadang, slumber dek ja buat lupa dosa-dosa.
Bila teringat dosa-dosa tuh semua, menangis.
Takutnya dengan azab Allah nanti.

Itu lah kelemahan diri manusia seperti saya, terutamanya.
So, hari ini, saya nak kongsi satu doa yang saya dapat dari page Ustaz Don.

"Ya Allah, perbaharuilah iman yang ada di dalam hati kami..
Tetapkanlah hati kami dalam taat kepadamu..
Tidak ada daya dan upaya kami kecuali dengan pertolonganMu..
Semoga diizinkanNya.. Amin Ya Rabb.."

Jom sama-sama amalkan doa ni.. Kerana kuasa Allah itu Maha Besar. Harap dapat kita istiqamah dan terus memantapka iman di dada. Pesanan untuk anda dan saya dan saya dan saya.





mastura atiqah dah habes membebel.. thanks sudi baca. :)

No comments:

Post a Comment